Kedves ***,
azelőtt a népek kifutottak az időből. Olykor a világból.
Érdemes elképzelni a képiségét. Meg az ígéretüket.
Van a Buddhának egy-két tanbeszéde, mely a világ végére
vezető útról szól. Az eredeti (a páli) azért jobb, mert ott ugyanaz a nyelvtani
eset fejezi ki egy szó esetragjaként, amit a magyar (1) -ra/-re-vel,
ill. (2) -hoz/-hez/-höz-zel fejez ki. Vagyis a Buddha világ végére vezető
útja egyben a világ végéhez is vezető út – és így máris MÉG IZGALMASABB
ez a kérdés! 😂 Mennyi
izgalom!
Főleg hogy a Buddha azzal folytatta, hogy „sima” („egyszerű”)
odautazással/-menetellel nem is lehet elérni a világ végét, ugyanakkor
persze a világnak igenis van vége = vége van, és oda el is lehet jutni. Itt
olvashat erről: https://luangtavilasa.blogspot.com/2019/09/ayam-vuccati-ariyassa-vinaye-loko-ezt.html
▲
Idő mint olyan nincs is, kedves ***! 😂 Mint ahogy mozgás
sincsen. Annyi baj legyen: az embert ezek a dolgok is jól megvezetik!
Azt írja, hogy „rohanok a nagy SEMMIBE!” – És azt nem
kérdezi meg magától, hogy honnan rohan a semmibe? Érdemes azt is
megnéznie, hogy ha a „semmibe” rohan, akkor ott mégis mi van? Van
valami egyáltalán? Ahol ugyanis „semmi” van, ott csak akad valami, vagy
nem … ??? 😂 Tetszik tudni … a semmi
az a hely, ahol még „semmi” sincsen! Ahol ugyanis „semmi” van, az már valami,
ami ott van. A semmit el sem tudjuk képzelni magunknak: ahogy arra gondolunk,
hogy „semmi”, már gondoltunk valamire, vagyis a semmi képzete és fogalma megjelent
a tudatban, s ezzel „valami”-vé avanzsált.
▲
Jaj de rég volt itthon... Nem akar vissza jönni?? 😂 Viccet félretéve...
Szomorú a helyzet.. Nagyon. – Tényleg vicces kedvében lehet! Szükség
is van rá! Olyan ez valahol, mint az öregedés meg a leépülés: ha megfogunk
bennük valamit, ha észreveszünk bennük vmi mulatságosat, mókásat – úgy
is lehetne mondani, hogy tragikomikusat –, akkor nevetni is képesek
leszünk rajta, ha másképp nem, hát KÍNUNKBAN! Tetszik engem érteni?
Szamárfület kell mutatni olykor a dolgoknak! Itt az emberek szívesen
nevetnek egy jót kínjukban: még az Ambuluwáwa központban fordult
elő rendszeresen, ahol voltunk egy páran az én korosztályomból, hogy hol
ez, hol az tápászkodott fel a padlóról nagyokat nyögdécselve … én meg
kedvesen és ártatlanul mosolyogtam (belül meg jót somolyogtam)
mindehhez, és rendszerint megszólaltam: jarā pi dukkhā (dzsará pi
dukkhá), ’bizony szenvedés az öregedés és leépülés’, mire a kedves érintett
hangosan felnevetett. – Igen, a déli buddhizmus kultúrája már csak ilyen:
tudjuk jól, mi van, mi vár ránk stb., jobbat meg amúgy se tehetünk, mint.
Egy 75 éves londoni barátomnak írtam meg még tavaly egy
régi emlékemet a „vízművek” kapcsán (ő emlegeti így: waterworks).
1968 nyara talán, Aradon, látogatóban a nagymamánál – vagy ugyanott, csak
később? 1972 táján? Nem tudom. Ott ültünk hárman, két ottani, velem egyidős
haver meg én, egy teraszon. Valami üdítőfélét fogyaszthattunk.
Kamasz-élce: egyikük előadta nagy kajánul, mint valami kikezdhetetlen
igazságot, miszerint az utolsó csepp mindig a gatyába megy. – Ez
azért jutott nekem néhány éve az eszembe, mert így öregedőben, tetszik
tudni, nemcsak az utolsó csepp megy oda, hanem gyakran sajnos már az
első is (vagy még több!!!), ott kezdi, ott köt ki, ha nem érünk időben oda
valahová, ahol p***ni lehet.
És az hagyján, hogy ezt megírtam az én régi jó
bizalmas barátomnak Londonba, de hozzá is tettem rögvest: a legizgalmasabb
majd az lesz, amikor az egész megy a gatyába! 😂 Hát nem, ***? – Remek volt a fogadtatása!
Annyira tetszett neki, hogy azon melegében tovább is küldte! 😂 A megfelelő korosztálynak persze,
akik ezt igazán értékelni tudják.
▲
Forgasson ki mindent, amit ír nekem – ami a későbbieket
tölti ki a méljében. Igen, kiforgatni: legyen kívül a bélés. Állítson mindent
a feje tetejére. Vegye mindennek az ellenkezőjét | az ellentettjét.
Szomorú? Úgy a jó, ha szomorú. Na és? – Egyedül van? Az mit tud? Tessék előkotorni
a kérdésözönt, amit még régebben küldtem egyszer, és belevágni. Körbejárni.
Mindent. Ízekre szedni. Szétszedni. Újra összerakni: miért baj, ha? Miért
baj az, hogy? Mi a baj azzal, hogy? Mi? Mi? Mindent megkérdőjelezni, minden
állításnak vagy megállapításnak az érvényességét, merthogy ez is
mind-mind a megvezetettségünk, mi pedig bedőlünk. MINDENNEK bedőlünk.
Nem tudom merre tovább.. Nem szívesen csinálom azt se
amit most csinálok. Tényleg egy taposó malom az egész élet. Semmi értelme. –
Erről már volt szó, nem is szeretném ismételni magam. A bezártság-blogban
találja az alapvető megközelítésmódot. Tessék újra elolvasni: https://luangtavilasa.blogspot.com/2020/04/bezartsag-nem-akarjak-inkabb-vegre.html
Értelme igazából annak van, amit ugyancsak elmondtam
már kismilliószor: tenni róla, hogy többé ne kelljen újra megjelennie valamilyen
(valamelyik) létformában. – Remélem, ezt a bejegyzést már jól ismeri: https://luangtavilasa.blogspot.com/2021/05/hol-szeretnel-ujraszuletni-egy-kulonos.html
Boldog nem leszek, sehol. –
De. De lesz: ha akarja. Bárhol. Most még nem akarja. Jobb, ha ezt elhiszi
nekem. – Én nem tudok boldog lenni. – Nem lehet ’tudni’. Képesnek
lenni. Az nem így működik. Amúgy pedig: miért akar mindenáron boldog
lenni?
▲
A legjobbakat mindnyájuknak,
barátsággal, mettával:
Bhanté Vilásza